onsdag 11 november 2009

Kram

Här sitter jag med för svagt kaffe och trasig tröja men vad gör det när solen skiner? Odin är snorig och sover välbehövligt. Doris snarkar lågt i sin soffa. Min heliga morgonstund vid datorn är kommen.
Jag funderar på det här med kramar. Jag kramas för lite. Inte med Odin, utan med andra. Har ni tänkt på att man sällan kramar folk man träffar ofta? Jag kramar till exempel lillasyster Elina mer än mina andra syskon eftersom hon bor på annat ort. Jonna och Andreas som jag träffar lite då och då kramar jag sällan. Svärmor kramar jag när vi ses men hur ofta kramar jag min egen mamma? Man kan kramas fast man sågs igår. Det måste blir bättring här. Kramar kan inte överdoseras.

3 kommentarer:

Elina sa...

Håller med! Krama krama krama!

Mor. sa...

Idag fick jag ju en kram i allafall, men var det för att jag ska till Berlin? Kram!

Frida sa...

En kram om dagen förlänger livet och gör oss lyckliga har jag hört! Har väl med endorfiner att göra.

Så kramas mera! :)