tisdag 17 november 2009

Nyordning

Jag var påklädd, flätad och klar för avfärd. Odins ytterkläder var framlagda på soffan och skötväskan packad. Men så kliade han sig i ögonen och gäspade. "Nej, det här går inte", tänkte hönsmamman, "han måste få sova stackarn". Så jag la honom och han somnade...inte. Jag la honom igen och han somnade...nästan. Vi fick ge upp och plötsligt var det försent för kyrkis och vi gick en promenad istället. Odin somnade planenligt klockan 12. Nu är det en sovning per dag som gäller. Förhoppningsvis ska det leda till ett slut på alla nattliga aktiviteter och plågsamt tidiga uppstigningar.

5 kommentarer:

jonna sa...

härligt! jag njuter varje morgon när det är mörkt inne hos er när jag går upp!

Elina sa...

haha! ja, du är faktiskt väldigt snabb med att säga "han är nog trött" :D skönt att det gick enligt planerna till slut!

Anonym sa...

Jonna kanske inte förstår att ni redan varit uppe och när hon sedan går upp tar ni första vilan för dagen... Kram på er /Yvonne

Jess sa...

Jag vill absolut inte krossa dit hopp om bättre nätter och senare uppstigning på morgonen...
Det är flera månader sen Moa slutade med att sova 2ggr per dag och hon sover fortfarande dåligt på nätterna och vaknar och kinkar eller sjunger!
Och tycker att det är toppen att kliva upp mellan 5.30-6.30.
Men det behöver ju inte bli så för er.
/Jess

andreas sa...

hoppas det bara blev en sovning och natten blir bra kram