fredag 20 november 2009

Praoelever

När man har middagsgäster ska det vara servetter.
God gelé i fin burk.
Jag gillar haricot verts men det gjorde uppenbarligen inte gästerna. Kanske har de dåliga minnen av överkokta grönsaker från skoltiden.
Fylld köttfärsslimpa som för en gångs skull blev bra, kanske tack vare att jag följde ett recept till punkt och pricka.
Finaste skålen i hemmet, från Nittsjö keramik.
Renskrapat.
Eftersom jag och Mats ska på 30-årsfest imorgon ska Jonna och Jonathan vara barnvakter till Odin. Varför heter det egentligen barnvakt, det låter så militäriskt. Vi säger att de ska vara föräldravikarier istället. Det låter trevligare. Nåväl. Igår var de här på middag och introduktion inför uppdraget. Så nu vet de hur gossen ska badas, smörjas, hur varm vällingen ska vara, hur tänderna ska borstas och sagan läsas. De var så gulliga och på gränsen till komiskt intresserade. Det är ingen tvekan om att de kommer sköta sig exemplariskt. Resten är upp till Odin.

6 kommentarer:

Sofia sa...

ja de kommer säkert gå jätte bra både Jonna och Jonathan är väldigt bra på att leka. Gustaf hade ju till och med kissat när dom var här han har ju litye svårt att göra de när inte vi är med.

Jonna sa...

hahaha! komiskt intresserade, ja jag tackar jag :) tack även Fia för fin komplimang! <3 hursom så ser vi fram emot att vara föräldravikarier, jag kommer på mig själv att gå och fundera på olika saker. "vad tror du jonathan, går man in och lyfter bort vällingflaskan efter att han somnat så att den inte ligger och geggar i sängen?" fniss.

Jonna sa...

supergod mat igår också, jag älskade köttfärslimpan!

Jonte sa...

Jo, vi går verkligen in för vårat uppdrag. Varje kväll innan läggdags så har vi ett litet läxförhör på hur vi ska passa odin på bästa sätt. Jonna har även börjat träna på diverse lekar och hur hon ska se ut när odin "skrämmer" henne.
Men komiken i det hela har jag ju lite svårt att se;)

Elina' sa...

kommer gå finfint... jag vill också...

Elina sa...

man tar bort vällingflaskan när han somnat och släppt den med munnnen. nu börjar jag gråta. saknar...